Gå til hovedindhold

Spis, drik og elsk dig til et vægttab

Skru op for proteinerne, ned for kulhydraterne, spis mere af det sunde fedt i maden og nyd livet. Gør du det, vil du hurtigt se resultater på din krop.

Spis de gode ting

Skru op for proteinerne, ned for kulhydraterne og spis mere af det sunde fedt i maden. Gør du det, vil du hurtigt se resultater på din krop. Slankeklubben har gjort det nemt for dig at finde frem til de gode vægttabere indenfor proteiner, kulhydrater og fedt:

De gode og de dårlige kulhydrater

Dårlige kulhydrater: er kulhydraterne i pasta og hvidt brød. Skær også ned på alt forarbejdet mad – det mad hvor du ikke kan se, hvad det er lavet af. De indeholder som regel mange kalorier og får blot dit blodsukker til at stige til vejrs for at dale hurtigt igen - altså en kortvarig mæthedsfornemmelse.

Gode fiberrige kulhydrater:   

    - grøntsager 
    - groft brød, hvor du kan se kernerne (Med mindre du spiser efter LCHF- og Stenalderkost-principperne)
    - kikærter 
    - kål 
    - linser 
    - rodfrugter

Proteiner der mætter

Hvis du ønsker at tabe dig, er det altafgørende, at du spiser proteiner. Proteiner mætter godt og længe. Derudover er de i de rette mængder gode ved fordøjelsen og øger din forbrænding.

Fedt der slanker

Selv når du ønsker at tabe dig, er det vigtigt, at du også sørger for at få fedt – men det skal være igennem de sunde fedtsyrer og i rette mængder. Spis derfor gerne avokado, fisk, nødder og olier. De indeholder alle gode fedtstoffer, som din krop har brug for.

Drik vand

Drik vand - masser af vand – og du vil se hurtige resultater både på din krop, din hud, og dit velvære. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at vi drikker mellem 2,5 til 3 liter væske pr. døgn. Dette skal helst være i form af vand, men kan suppleres med andre sukkerfrie drikkevarer som for eksempel urtete uden sukker.

“Dyrk sex og forbrænd kalorier”

Så enkelt kan det lyde, når Slankeklubbens motionsekspert, Mette Flindt, giver sit bud på, hvordan du forbrænder de sidste kalorier inden sengetid. Det må selvfølgelig ikke stå i stedet for fysisk træning, og Mette Flindt udtaler da også, at ”Seksuelle udskejelser desværre ikke hjælper på konditionen. Aktiviteten på lagnet kan, rent kaloriemæssigt, sammenlignes med trappevask en søndag eftermiddag – omend det forhåbentligt er meget sjovere." 

Husk derfor på, at hvis du vil opnå et langvarigt vægttab, og en sund krop i et sund legeme – så dyrk motion.

Kilder: Sundhedstyrelsen & Altomkost.dk
 

Læs mere om