Gå til hovedindhold

Tab dig med stærk mad

Det er måske ikke det helt store, du taber dig ved at spise stærk mad – men lidt her og lidt der – det hjælper alt sammen

Tab dig med stærk mad

Det er måske ikke det helt store, du taber dig ved at spise stærk mad – men lidt her og lidt der – det hjælper alt sammen.

En undersøgelse har fx vist, at man langsomt vil tabe sig, hvis man spiser ingefær dagligt uden egentlig at være på kur. Undersøgelsen er foretaget på Columbia University og på New York Obesity Research Center, og den viser, at tilsætning af en teskefuld tørret ingefær i et måltid eller en kop ingefærte til morgenmaden betyder, at man forbrænder 43 kalorier ekstra efter måltidet.

Tab dig med honning og kanel

Andre stærke krydderier såsom chili og karry har også effekt på stofskiftet. De sætter nemlig kropstemperaturen lidt op, hvilket resulterer i en bedre forbrænding. Og gurkemeje siges at kunne modvirke dannelsen af nye fedtdepoter.

Bliv slank med chili

Koffein i kaffe, te, cola og chokolade øger også stofskiftet en smule. Desværre aftager virkningen af disse stoffer dog ved daglig indtagelse. Men prøv at krydre din mad lidt ekstra med ingefær, chili, karry og gurkemeje. Krydderierne går fint i både dressinger, smoothies, salater og madretter.


Artiklen indeholder affiliate links.