Gå til hovedindhold

Tab dig med VB6 Kuren

Lev som en veganer frem til klokken 18 – og spis hvad du vil derefter. Det er princippet bag en ny kur VB6 (Eat Vegan Before 6).

Slank og sund med VB6 Kuren

VB6 er en kur opfundet af Mark Bittman, der er madskribent på New York Times. Han var blevet overvægtig og døjede med et alt for højt blodsukker og kolesteroltal, da hans egen læge anbefalede ham at spise veganerkost som en hurtig løsning for at få styr på det. Men i stedet for helt at forbyde visse madvarer, besluttede han sig for at blive deltids-veganer. Han tabte sig næsten 20 kilo og fik styr på både blodsukker og kolesteroltallet, og det gav ham ideen til kuren VB6.

Hvordan virker VB6 Kuren?

Metoden er simpel og minder om en anden populær fastekur 5:2 – hvor du ikke er på kur hele tiden, men kun skal holde igen med mad i en vis periode. På VB6 kuren spiser du som en veganer hele dagen og udelukker alle animalske produkter: Kød, fisk, fugl samt mælkeprodukter og æg. I stedet for spiser du grønsager, frugt, nødder, bønner, ris og pasta. Efter klokken 18 spiser du lige præcis, hvad du har lyst til.

Læs også de 5 simple principper bag VB6 Kuren

Sådan gør du

Morgenmad, frokost og alle dine mellemmåltider skal bestå af vegansk mad uden nogen former for animalske fødevarer.

SPIS: Grønsager, frugt, nødder, ris, pasta og bønner 

UNDGÅ: Kød, fisk og fugl samt mælkeprodukter og æg. 

Efter klokken 18 må du spise, hvad du vil. Men det nytter ikke at proppe sig med store bøffer i flødesauce, chokoladekager med masser af æg og smør, milkshakes og slik om aftenen. Spis et sundt og varieret måltid om aftenen.

Læs også: Fordele og ulemper ved VB6 Kuren

Kilde: Måbra og www.markbittmann.com

 

Læs mere om