Gå til hovedindhold

Tips til stabilt blodsukker

Hvis du oplever, at du ofte har sukkertrang, måske især om eftermiddagen, og tror du mangler rygrad, fordi du ikke kan lade være med at spise søde sager, skal du højst sandsynligt være mere opmærksom på dit blodsukker.

Tips til stabilt blodsukker

 
Hvis du oplever, at du ofte har sukkertrang, måske især om eftermiddagen, og tror du mangler rygrad, fordi du ikke kan lade være med at spise
søde sager, skal du højst sandsynligt være mere opmærksom på dit blodsukker.
 
Når blodsukkeret falder, kræver kroppen hurtig energi og søde sager tilfredsstiller umiddelbart trangen. Desværre falder blodsukkeret hurtigt igen, og så må du igen på jagt i skabe og skuffer.
 
Har du problemer med træthed og sukkertrang om eftermiddagen, kan du prøve følgende:
 
Spis morgenmad med masser af protein og fedt f.eks. æg, fisk eller rester fra aftensmaden. 
 
Få protein og fedt til alle måltider undgå frugt og juice som mellemmåltider.
 
Spis, når du er sulten, så dit blodsukker ikke bliver for lavt. 
 
Hav altid et mellemmåltid i tasken for en sikkerheds skyld. En håndfuld mandler er gode i en krisesituation.

Læs mere om