Gå til hovedindhold

Vær opmærksom, når du handler ind

Af diætist Pernille Brøndum, Familie Journals Slankeklub

Noget af det typiske ”helsekost”, vi støder på i supermarkedet, kan være morgenmadsprodukter, müslibarer, færdiglavede salater, frugtjuice eller –yoghurt og færdiglavede supper. 
    Morgenmadsprodukterne reklamerer ofte med, at de er af fuldkorn og god for tarmfloraen. Men faktum er, at de ofte ikke er så høje i kostfibre som for eksempel almindeligt rugbrød, og at de indeholder en masse sukker. 
    Nogenlunde det samme gælder for müslibarer, og fælles for begge produkter er, at de kommer til at forhøje dit kalorieindtag væsentligt.

Læs altid varedeklarationen
Frugtyoghurt eller –juice indeholder ofte meget sukker – så gå efter den rene juice eller frugt alene. 
    De færdiglavede salater er gode nok – men dressingen til dem samt croutoner og for eksempel ost forøger kalorieindholdet en hel del, og pludselig er din salat ikke længere så sund. 
    De færdiglavede supper kan også være gode, men tjek altid saltindholdet i dem. Det kan nemlig være højt, ligesom fedtindholdet nogle gange også er i top. 
    Læs derfor altid varedeklarationen inden du køber og spiser. Det kan betale sig!



Pernilles onde onsdagstip

Hver onsdag serverer vores diætist, Pernille Brøndum, Familie Journals Slankeklub, et "ondt" tip for dig: Du får sandheden råt for usødet. Så ka' du lære det!




Pernilles søde søndagstip

Om søndagen er Pernille sødere: Her fokuserer hun på de områder, der kan forsøde din kostomlægning. 
    Følg med - både onsdag og søndag…

MELD DIG IND I SLANKEKLUBBEN HER
Med Familie Journals Slankeklub kan du tabe op til 1 kilo om ugen. 
    Du bliver vejledt af din personlige diætist, og du får mulighed for at få vejledning i motion af din egen personlige træner. 
Meld dig ind lige nu og spar op til 298 kr.: Du får en gratis skridttæller og en træningsdvd

Læs mere om slankeklubben her
En hel kogebog fuld af slankeklubbens gode opskrifter

Læs mere om