Gå til hovedindhold

Hyldest til almindelige kvinder

Ny kampagne går til kamp mod de tynde modeller og hylder de almindelige kvinder.

Ny kampagne går til kamp mod de tynde modeller og hylder de almindelige kvinder.

Sidste år kom undertøjsfirmaet Victoria’s Secret i modvind, da de lancerede kampagnen ”Perfect body”. De brugte kun ultratynde modeller, og nu forsøger en af konkurrenterne – Lane Bryant – at give dem modspil under sloganet “I’m no angel” (jeg er ikke en engel).

Læs også: Mor-kroppen - en hyldest til kvinder med former

I spidsen for den nye Lane Bryant-kampagne står seks plus size-modeller med mange ekstra kilo på sidebenene, skriver B.T. Filosofien er, at det afmagrede, tynde look er unaturligt og slet ikke afspejler, hvordan almindelige kvinder ser ud. Som mange reklamekampagner i dag følger der nemlig også et hashtag med – #IMNOANGEL – som almindelige kvinder nu bruger til at dele billeder af dem selv og deres ”plus-size”-kroppe.

Du kan se nogle af de indsendte bidrag her:

Læs også:
Klæd dig efter din kropstype
Plus size model får stjernekontrakt

Læs mere om