Hyldest til almindelige kvinder
Ny kampagne går til kamp mod de tynde modeller og hylder de almindelige kvinder.
Sidste år kom undertøjsfirmaet Victoria’s Secret i modvind, da de lancerede kampagnen ”Perfect body”. De brugte kun ultratynde modeller, og nu forsøger en af konkurrenterne – Lane Bryant – at give dem modspil under sloganet “I’m no angel” (jeg er ikke en engel).
Læs også: Mor-kroppen - en hyldest til kvinder med former
I spidsen for den nye Lane Bryant-kampagne står seks plus size-modeller med mange ekstra kilo på sidebenene, skriver B.T. Filosofien er, at det afmagrede, tynde look er unaturligt og slet ikke afspejler, hvordan almindelige kvinder ser ud. Som mange reklamekampagner i dag følger der nemlig også et hashtag med – #IMNOANGEL – som almindelige kvinder nu bruger til at dele billeder af dem selv og deres ”plus-size”-kroppe.
Du kan se nogle af de indsendte bidrag her:
Læs også:
Klæd dig efter din kropstype
Plus size model får stjernekontrakt