Gå til hovedindhold

5 tips til at spare på de flydende kalorier

Kender du din tørst? Her får du fem gode råd til, hvordan du skærer ned på de flydende kalorier.

Kender du din tørst? Her får du fem gode råd til, hvordan du skærer ned på de flydende kalorier.

Selv en fedtfattig caffe latte indeholder op mod 200 kalorier, og også alkohol og sodavand kan give flere kilo på sidebenene. Det giver altså god mening at kigge på, hvad du drikker, hvis du vil holde den slanke linje.

Læs også: Stil din tørst - de bedste og værste drikkevarer

Sådan skærer du ned på de flydende kalorier:

1. Drik kalorieholdige drikke som latte og juice om morgenen, så du har længst mulig tid til at brænde dem af med dagens aktiviteter.

2. Drik 100 % frugtjuice. Den er ikke bare rig på vitaminer og antioxidanter, men indeholder også mindre sukker end dem, der er lavet på koncentrat.

Læs også: Drik dig til en slankere krop

3. Nyd din kaffe i stedet for at kaste den i dig. Mange kaffedrikke indeholder lige så mange kalorier som et måltid og bør behandles på samme måde.

4. Drik et glas vand mellem hvert glas vin eller øl. Det holder både tømmermænd, ærgerlige branderter og kalorier på afstand.

5. Gør det mere tiltrækkende at drikke vand ved at spice det op med friske ingredienser som skiver af appelsin eller agurk eller friske krydderurter som basilikum eller mynte.  

Læs også: Kend din sult - Sådan spiser du efter sult-mæthedsskalaen