Gå til hovedindhold

9 sommerregler til at holde kiloene nede

Det er absolut muligt at nyde ferien – uden at tage på i vægt. Her får du tips, som hjælper dig med at holde formen oppe og kiloene nede.

Det er absolut muligt at nyde ferien – uden at tage på i vægt. Her får du tips, som hjælper dig med at holde formen oppe og kiloene nede.

Hvis du bare følger et par af de 9 fornuftige sommerregler, så er du godt på vej.

1. Udnyt morgenen, mens resten af huset sover. Kom ud på en dejlig morgentur.

2. Lad ikke formen forsvinde i solstolen, men vær aktiv på stranden. Find nogen at spille strandtennis med, gå tur langs stranden eller svøm.

Læs også: Kom i form på stranden - 4 nemme øvelser

3. Vælg grove korn- og brødvarer også til udflugten. Det giver en længerevarende mæthed.

4. Lad andre tage ansvar for middagen og erstat den kalorierige aperiti med energiforbrugende træning. Afslut med et forfriskende bad.

Gør et kup på træningstøj - der er gode rabatter at hente på sommerudsalget HER >>

5. Lad ikke regnvejret stoppe dig. Sommerregn er dejligt og forfriskende – selv i forkert tøj.

6. Brug tid på leg og morskab med både store og små.

7. Få en af sommerhusnaboerne med på tur. Der er sikkert andre end dig, der ønsker at holde kiloene væk og formen oppe gennem
sommeren.

8. Lav en træningsaftale med dig selv, og hæng den op et sted, hvor du ikke kan overse den. Kryds af hver gang du får trænet/går tur, så du kan motivere dig selv til at nå dit mål. Lov dig selv en præmie, hvis du oveholder aftalen.

9. Vær aktiv mindst 30 minutter hver dag, så du både bliver forpustet og svedig. Eller gå efter lidt længere træningsøvelser to-tre gange om ugen. Udnyt morgenen eller de lange lyse aftner til en ekstra gåtur.

Læs også: 9 tips til en sund sommer

Læs mere om