Gå til hovedindhold

9 TIPS: Sådan booster du din slankekur

Her får du nogle helt enkle råd, så du kan sætte din forbrænding i vejret og få det optimale ud af din slankekur.

Her får du nogle helt enkle råd, så du kan sætte din forbrænding i vejret og få det optimale ud af din slankekur.

3 TIPS TIL VELVÆRE:
● Drik grøn te
Studier viser, at grøn te kan øge stofskiftet og på den måde hjælpe din krop af med fedtet. Derudover er det også en god måde at slappe af på; en god kop te giver en velfortjent pause.

LÆS OGSÅ: Sæt skub i kuren med grøn te

● Sov dig slank
Hvis du får for lidt søvn, laver det rod i din hormonbalance, forstyrrer dit stofskifte og nedsætter din forbrænding, for kroppen producerer et væksthormon, der er med til at forbrænde fedt. For lidt søvn tager også på energien og gør dig for træt til motion. Så sov godt - gerne 7-8 timer.

● Sved dig slank
Når du har det varmt bruger kroppen ekstra meget energi for at køle sig ned igen. Det gælder både under træning, eller hvis du f.eks. går i sauna. Du kommer af med affaldsstoffer og sætter samtidig stofskiftet i gang.

Læs også: Klar, parat ... vægttab

3 TIPS TIL MAD:
● Brug krydderier
Mad, der smager, dufter og kradser lidt, mætter dine sanser og får dig til at spise mindre. Mange krydderier har en god effekt på forbrænding, stofskifte og blodsukker. Prøv f.eks. chili, kanel, gurkemeje og ingefær.

LÆS OGSÅ: Tab dig honning og kanel

● Tid til tang
Tang er spækket med både A-, B- og C-vitaminer og godt for både stofskifte og forbrænding. Brug tang i sushi, salat eller som krydderi over dine kartofler eller rugbrødsmadder. Du finder et stort udvalg af tang HER >>

● Protein giver power
Din krop bruger mere energi på at omsætte protein end så meget andet. Derfor er de gode for din forbrænding. Vælg protein med lavt fedtindhold, f.eks. fjerkræ, fisk, æg, bønner og linser. Desuden er det en fantastisk byggesten for dine muskler.

3 TIPS TIL TRÆNING:
● Vær aktiv
Aktivitet hele dagen batter i det daglige kalorieregnskab. Udover at tage trapperne kan du stå op når du taler i telefon. Hvis du sidder ned i en time, forbrænder du 85 kalorier, mens du forbrænder 240 kalorier, hvis du står op og snakker.

● Flere muskler
Få gang i stryketræningen. Jo mere muskelmasse du har, des mere forbrænder din krop. Husk, at muskler vejer mere end fedt, så du må ikke blive forskrækket, hvis du tager lidt på, når du styrketræner.

● Sæt fart på
Det siger næsten sig selv; jo mere powerfuld din træning er, des mere forbrænder du. Så vælg en motionsform, der virkelig sætter gang i pulsen.

Skal du have nyt træningstøj? Find et stort udvalg af lækkert træningstøj til gode priser HER >>

(Kilde: fitLiving)

Læs også: Slankekur - Find DIN vej til et slankere liv

Artiklen indeholder affiliatelinks.